UWAGA: PILNA WIADOMOŚĆ !
Z POWODU CHOROBY W GRONIE ORGANIZATORÓW
ODBIÓR NAGRÓD MUSIAŁ ZOSTAĆ PRZESUNIĘTY - ODBĘDZIE SIĘ W PRZYSZŁYM TYGODNIU. DATY I GODZINY PRZESLEMY W MAILACH
PRZEPRASZAMY
Dziękujemy wszystkim szkołom biorącym udział w
tegorocznej edycji za wykonanie projektu filmowego. Również w tym roku widać
duże zaangażowanie całych środowisk w jego organizację. Każdy z twórców
włączył swoją kreatywność, potrafił pokonać szereg trudności władając w
realizację dużo własnych emocji, a przede wszystkim olbrzymią pracę.
Cieszymy się, że zaproponowane tematy umożliwiły
realizację wizji i własnego spojrzenia na otaczającą rzeczywistość w różnych
ujęciach czasu i miejsca.
Doceniamy pracę opiekunów, którzy w szczególnych
warunkach motywowali i wspierali uczniów w ich działaniach.
Niektóre tematy były wyjątkowo trudne w realizacji,
ale na tyle istotne dla młodych twórców, że podjęli się tego zadania i
przedstawili swój obraz - nowej, innej i zmiennej rzeczywistości.
Prace pozwoliły nam poznać wasze przemyślenia, emocje,
doznania, potrzebę dialogu na temat przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Organizatorzy
Aktualny tekst
komunikatu
do
przeczytania w linku powyżej i poniżej
Konferencja Podsumowanie
III edycji konkursu Zrób-My Nasz-Film, dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
województwa mazowieckiego, Warszawa - 25.02.2020
Tegoroczna już III edycja Konkursu kierowana była także do uczniów szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych Warszawy i województwa mazowieckiego (bez ograniczeń wiekowych klas młodszych). Patronatem honorowym nad Konkursem, podobnie jak w latach ubiegłych objęli: Mazowiecki Kurator Oświaty oraz Marszałek Województwa Mazowieckiego.
Zespoły uczniów zgłoszonych do Konkursu pracowały nad swoimi projektami od 15 października 2019 roku do 15 stycznia 2020 roku. Ze zgłoszonych 36 zespołów do finału dotarło 19 grup ze swoimi filmami. Spotkanie podsumowujące Konkurs – to spotkanie nauczycieli wraz z uczniami, rodziców i opiekunów, przedstawicieli instytucji i stowarzyszeń zainteresowanych tworzeniem filmowych opowieści. Tym razem odbyło się w siedzibie Ośrodka przy ul. Nowogrodzkiej, 25 lutego 2020 zbierając grupę około 100 osób.
Konferencję rozpoczął Dyrektor OEIiZK w Warszawie, dr Jan Aleksander Wierzbicki, wspominając o pozytywnym wykorzystywaniu nowych technologii
i mediów we wspólnym działaniu edukacyjnym. Zwrócił uwagę jak ważne jest przygotowanie do pracy w zespole, dzięki której zdobywanie przez uczniów cyfrowych umiejętności w ciekawy i mądry sposób jest szczególnie istotne
w osobistym rozwoju każdego z nich.
Z kolei Anna Michalak–Pawłowska, Pełnomocnik Prezydenta m. st. Warszawy ds. Edukacji Kulturalnej rozpoczęła spotkanie od zwrócenia uwagi na potrzebę budowania relacji w grupie podczas tworzenia wspólnego dzieła oraz budowania własnej wartości w gronie przyjaciół o tych samych zainteresowaniach. Powitała młodych twórców niezwykle ciepło, formułując obraz przyszłych efektów bieżących działań z materią filmową. Uruchomiła atmosferę przyjaznej rozmowy o tym, co ich interesuje i porusza. Wprowadziła uczestników w temat tworzenia filmu, trudu ale także radości jakie ze sobą niesie ta aktywność oraz motywowała do kontynuacji i rozwoju swoich pasji.
W spotkaniu brały udział wszystkie szkoły, które zgłosiły się do Konkursu, zarówno uczestnicy, którzy przesłali swoje prace, jak i ci którzy podjęli działania, ale z różnych powodów nie zdążyli ich ukończyć przed wyznaczonym terminem.
Podczas Konferencji mieliśmy okazję także wysłuchać przedstawicieli instytucji, które zapewniały wsparcie dla uczestników w zakresie edukacji medialnej i filmowej, zarówno podczas trwania Konkursu filmowego, jak też po jego zakończeniu.
Wystąpienia Joanny Kostany - koordynatora programu edukacyjnego Nowych Horyzontów Edukacji Filmowej, "Inspirująca moc kina czyli o projektach dla dzieci i dorosłych Nowych Horyzontów Edukacji Filmowej". Propozycje dla uczniów dotyczą wszystkich poziomów edukacji, grup tematycznych, przygotowane przeglądy i festiwale. Wśród nich cieszący si coraz większym powodzeniem
Festiwal Filmowy Kino Dzieci.
Także propozycje edukacyjne dla uczniów i nauczycieli Agaty Sotomskiej kierownika działu edukacji Filmoteki Szkolnej – Filmoteki Narodowej Instytutu Audiowizualnego, przedstawiły szeroką gamę możliwości wsparcia nauczycieli w pracy z uczniem. Uzupełnione o różne formy współpracy w ramach edukacji filmowej, kierowane zarówno do dzieci i młodzieży, jak i rodziców stanowią bardzo potrzebną ofertę dotyczącą nie tylko kształcenia, ale także wychowania młodego pokolenia.
Podsumowania Konkursu dokonały przedstawicielki organizatora – OEIiZK, Elżbieta Pryłowska-Nowak oraz Izabela Rudnicka Przewodnicząca Jury III edycji Konkursu. W kliku słowach przypomniały główne cele projektu filmowego, przedstawiając laureatów i zespoły pracujące nad filmami oraz uzasadnienie oceny prac konkursowych.
Różnorodność przesłanych prac konkursowych sprawiła, iż wybranie najbardziej oryginalnego filmu sprawiało Jury niemałą trudność, ponieważ obszar tematyczny był wyjątkowo szeroki, a przedstawiane historie związane z ludźmi, miejscami, w których uczniowie żyją, wydarzeniami, które miały miejsce w środowisku lokalnym, bliskim szkole niezwykle ciekawe i często wzruszające.
W kategorii szkół ponadpodstawowych, w grupie tematycznej „Nieznane ścieżki pamięci- mówiszTy”
Pierwsze miejsce przyznano pracy konkursowej zatytułowanej „Zapomniane historie”, wykonanej przez uczniów Niepublicznego Liceum Ogólnokształcącego w Józefosławiu. Jury nagrodziło film, jako inscenizowany dokument za ciekawą formę inscenizacji-reportażu opartą na oryginalnym montażu. Otwieranie kolejnych etapów pamięci wybranych miejsc Lasu Kabackiego w formule poszukiwania i odkrywania kolejnych zdarzeń stanowił świeży pomysł przedstawiania w nieoczywistej formie motywu zagubionej zabawki.
Drugie miejsce otrzymała praca konkursowa pod tytułem „Okrzei 26” wykonana przez uczennicę Zespołu Szkół Poligraficznych im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Za umiejętne wyłowienie losów jednej z zabytkowych kamienic Starej Pragi, ratowania jej przed ruiną i przywrócenia jej dawnej świetności. Ożywienie historii domu sprzed I wojny światowej, którego właścicielem był arystokrata Witold Massalski, budowniczy kolei w Imperium Rosyjskim.
Trzecie miejsce przyznano pracy konkursowej, pod tytułem „Narody tracąc pamięć tracą życie”, wykonanej przez uczniów I Liceum Ogólnokształcącego im. St. Wyspiańskiego w Mławie. Doceniono niepisany sposób przedstawienia historii miasta i okolic z czasów wojny poprzez wykorzystanie fragmentów filmu, zdjęć oraz wywiadu ze świadkiem historii mieszkańców oraz tragicznych wydarzeń pod Mławą.
W kategorii szkół podstawowych, dotyczącej tematu „O czym szumią mazowieckie drzewa-filmopowieści” znaleźli się uczniowie Szkoły Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego w Chylicach.
Pierwsze miejsce dla pracy konkursowej, zatytułowanej „Historia pewnej kolejki”, wykonanej przez uczniów tej szkoły przyznano za umiejętne, wyważone wykorzystanie planu filmowego, zapewniające równowagę pomiędzy tłem i postacią oraz profesjonalne wykorzystanie zbliżenia przy włączeniu opisu elementów technicznych.
Drugie miejsce przyznano pracy konkursowej pod tytułem „Selfie z AM”, wykonanej przez uczniów Szkoły Podstawowej z oddz. Integracyjnymi nr 22 im. J. Korczaka w Płocku za zgromadzenie interesujących relacji ilustrujących wątki i miejsca odkrywane na nowo, wspomnienia o potrzebach i zdarzeniach, dających nadzieję na zmianę biegu wydarzeń. Ciekawe ujęcie niezwykłego bohatera z przeszłości w nieprzewidywalnych, zmiennych czasach, połączenie nowoczesnych trendów z konwencją detektywistyczną w poszukiwaniu zapomnianych fragmentów historii.
Trzecie miejsce pracy konkursowej, zatytułowanej „Sochaczew dawniej i dziś”, wykonanej przez uczniów Zespołu Szkół Specjalnych, Szkoły Podstawowej w Erminowie za połączenie historii i teraźniejszości, jako interesującą konwencję zbliżającą pokolenia - przeszłość, teraźniejszość, przyszłość - ciekawie opowiedziane historie związane ze środowiskiem, które jest niewątpliwie bliskie opowiadającym je uczniom.
Ponadto przyznano wyróżnienia dla sześciu szkół podstawowych, które realizowały swoje projekty w środowiskach i tematach wymagających pokonania niemało trudności, koniecznego uczenia się umiejętności rozwiązywania niecodziennych problemów związanych z ich realizacją.
Wyróżnienia w kategorii Szkół Podstawowych dla pracy konkursowej, zatytułowanej „Mława moje miasto”, wykonanej przez uczniów Szkoły Podstawowej nr 6 z oddziałami integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego w Mławie. Za pokazanie przez twórców filmu niezwykłych ujęć miasta widzianego oczami młodych ludzi, przedstawienie z różnych punktów widzenia i odniesień „od historii po współczesność” z ciekawym montażem, ujęciami zdjęć, włączających efekty stopklatki, wrażenie odjazdów i najazdów kamery i zbliżeń fragmentów wartych zapamiętania.
Wyróżniono także pracę konkursowej, zatytułowanej „Opowieści z Parku Czechowickiego”, wykonanej przez uczniów Szkoły Podstawowej nr 360 za dobrze przemyślany projekt, skomponowany z wielu mediów: ze starych fotografii, improwizowanych scenek, wypowiedzi chłopców, wywiadu, filmu ze spaceru po omawianych miejscach. Także za ciekawą formę i tempo przyciągające uwagę odbiorcy w stronę samodzielnego poznawania losów ludzi i miejsc z przeszłości dla budowania wspólnych przestrzeni i spotkań.
Pozostałe to Wyróżnienia zostały przyznane pracom:
- „Młody Partyzant, czyli o czym szumią mazowieckie drzewa”, formie inscenizacji dokumentu wykonanej przez uczniów Szkoły Podstawowej nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie,
- „Życie w cieniu obozu”, realizacji tematu stanowiącego sugestywną wartość dokumentalną przez uczniów Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Prostyni,
- „Nasza Mała Ojczyzna Mokotów”, kalejdoskopu zdarzeń, pokazującego w szybkim tempie przekrój środowiska poprzez różne społeczności i klimaty miasta wykonanej przez uczniów Szkoły Podstawowej nr 69 w Warszawie.
Ponadto przyznano Nagrodę Specjalną dla pracy konkursowej, zatytułowanej „Czy można być chuliganem”, wykonaną przez uczniów Szkoły Podstawowej nr 11 – najmłodszych uczestników konkursu, którzy wraz z opiekunami stworzyli sugestywną opowieść filmową skłaniającą do refleksji. Narrację, dzięki której zaangażowanie widza w opowiadaną historię nie pozostawia wątpliwości.
Uczestnictwo w Konkursie pomogło zwrócić uwagę na wartości towarzyszące powstawaniu filmu – uczenie się przez tworzenie, kreatywne myślenie, pracę w grupie. Wśród wielu konkursów, ten właśnie jest takim, w którym możemy spróbować własnych sił jako drużyna ucząca się konsekwentnej pracy nad tematem/projektem, zdobywania kolejnych umiejętności, nowego spojrzenia na najbliższe środowisko.
Przy podsumowaniu konkursu mieliśmy okazje spotkać się z przedstawicielami instytucji i stowarzyszeń wspierających nas w konkursie, którzy wspomagają uczniów i nauczycieli w poszukiwaniach i aktywnościach młodych uczestników projektów filmowych, sami zaś realizują różnorodne formy edukacji filmowej.
Zaprosiliśmy wszystkich uczestników bez względu na to czy znaleźli się w gronie laureatów lub czy po zgłoszeniu nie udało się dokończyć prac. To jest nasze wspólne święto kreatywności, warto przyzwyczaić naszych uczniów do takich spotkań z filmem.
Link do Protokółu III Edycji Konkursu Zrób-My Nasz Film 2019/2020 poniżej:
KONKURS -
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA II edycję
Mamy za sobą II
edycję konkursu filmowego Zrób-My Nasz-Film HISTORIE ZAPISANE W OBRAZIE pod
tegorocznym hasłem „100 lat niepodległej Polski”, który trwał od 11 listopada
2018 roku do 20 marca 2019.
W trakcie
realizacji filmów, powstających w oparciu o znane i nieznanie
historie związane z miejscami i ludźmi znajdującymi się w najbliższym otoczeniu ─ powstawały ciekawe
historie zawierające dokumentację środowisk, zdarzeń, nieznane dotąd
większości problemy, odczytywane na nowo historie życia, znane miejsca.
Tegoroczny Konkurs, II Edycja Zrób-My Nasz-Film HISTORIE
ZAPISANE W OBRAZIE pod hasłem „100 lat niepodległej Polski”, dobiegł końca.
Spotkanie wszystkich uczestników Konkursu – nauczycieli wraz z uczniami,
rodziców, zainteresowanych tworzeniem filmowych opowieści – stanowiło istotny
element podsumowania Konkursu. Miało to miejsce podczas konferencji zorganizowanej
11 kwietnia 2019 roku w Domu Kultury KADR na Mokotowie. Propozycja udziału kierowana była do uczniów szkół podstawowych (także z klas gimnazjalnych, należących do tych szkół) i szkół ponadpodstawowych Warszawy i województwa mazowieckiego.
Serdecznie dziękujemy za wszystkie prace, każda z nich ma niezwykłą wartość.
Szczególnie cenne jest to, jak rodziły się i powstawały osobliwe historie. Zarówno te, zawierające dokumentację środowisk, zdarzeń,
poruszające nieznane dotąd problemy, losy ludzkie, jak i odczytywane na nowo
historie życia, zdarzeń i miejsc.
Pani Anna Michalak–Pawłowska, Pełnomocnik Prezydenta m. st.
Warszawy ds. Edukacji Kulturalnej, wprowadziła uczestników konkursu w temat tworzenia
filmu, radości i wartości jakie ze sobą niesie ta aktywność. Ukazała ten
twórczy akt jako źródło zainteresowań oraz motywowała do kontynuacji i rozwoju pasji.
Z kolei Dyrektor OEIiZK w Warszawie, dr Jan Aleksander Wierzbicki, przypomniał
o pozytywnym wykorzystywaniu nowych technologii i mediów oraz zdobywanych
umiejętności w ciekawy i mądry sposób, we wspólnym projekcie filmowym.
Podczas krótkiego spotkania mieliśmy okazję zobaczyć i
wysłuchać przedstawicieli instytucji, które zapewniały wsparcie dla uczestników
w zakresie edukacji medialnej i filmowej, zarówno podczas trwania konkursu
filmowego, jak też po jego zakończeniu.
Wystąpienia prelegentów: Doroty Góreckiej z Fundacji
Nowoczesna Polska, Joanny Kostany z Nowych Horyzontów Edukacji Filmowej, Anny
Sosnowskiej z Filmoteki Szkolnej – FINA oraz Izabeli Rudnickiej z Ośrodka
Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, przedstawiły
bogatą ofertę propozycji z zakresu edukacji medialnej dla uczniów, nauczycieli,
rodziców.
Podsumowania Konkursu dokonała Grażyna Gregorczyk z OEIiZK, członek
Jury Konkursu, która przedstawiła główne cele projektu filmowego, laureatów, zespoły
pracujące nad filmami oraz interesujące uzasadnienie ocen prac konkursowych,
wprowadzając słuchaczy do świata filmu od strony merytorycznych wartości,
istotnych w filmowych opowieściach.
Podobnie jak w ubiegłym roku wartością szczególną tego projektu były niezwykłe
spotkania:
- we wspólnym myśleniu o środowisku, w którym
żyjemy, choć nie zawsze do końca znamy z naszych doświadczeń,
- w projektowaniu historii, przekazywanej treści i
formy przekazu, wyborze środków artystycznych,
technicznej strony realizacji
- z ludźmi, którzy przybliżali nam najbardziej
wartościową, ludzką stronę miejsc i zdarzeń, wspomnień i emocji zbliżających
ludzi i tematy
- z nieprzewidzianymi trudnościami i pozytywnymi
zdarzeniami, budującymi nasze przekonania, ze warto poznawać i pamiętać ludzi, którzy są blisko, bo dzięki temu jesteśmy razem
istotną częścią tego miejsca
W konkursie uczestniczyło 37 szkół
podstawowych i ponadpodstawowych województwa
mazowieckiego. Ze zgłoszonych i zrealizowanych prac, wybrano różnorodne obrazy najbliższych
twórcom środowisk, nieznanych zdarzeń - obraz rzeczywistości zanurzonej w
historii i przeobrażaniu się współczesnego świata.
Dziękujemy wszystkim, którzy wspierali nasz Konkurs – Partnerom, Patronom, Sponsorom oraz instytucjom
zaangażowanym w jego organizację.
PATRONATY
Dziękujemy także wszystkim kolegom i koleżankom, którzy współpracowali z nami przy projekcie, ocenach i organizacji całości.
Nasz tegoroczny
konkurs dobiegł końca - ocena i króciutkie podsumowanie zamieściliśmy na Stronie
głównej i w zakładce Laureaci.
Wszystkie szkoły, które
zgłosiły się do naszego konkursu, zarówno uczestników, którzy przesłali prace
jak i tych, którzy są zainteresowanych tworzeniem filmu dokumentującego nasze „małe
ojczyzny” – zachęcamy do wspólnego spotkania.
Zaprosiliśmy na
Konferencję podsumowującą Konkurs Zrób-My Nasz-Film, która odbył się poprzednim tygodniu –
11
kwietnia 2019 w Domu Kultury KADR, ul. Rzymowskiego 32, od godz. 12.00 (sala
widowiskowa)
Zapraszamy serdecznie
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do przeczytania podsumowania prac konkursowych 2017-2018
Nasz
konkurs filmowy Zrób-My Nasz-Film pod
hasłem „Historie zapisane w obrazie” dobiegł
końca - ocena i króciutkie podsumowanie zgodnie z poprzednia informacją
zamieszczamy na Stronie głównej i w zakładce
Laureaci.
Konkurs
kierowany był do uczniów szkół podstawowych (także z klas gimnazjalnych,
należących do tych szkół) i ponadpodstawowych województwa mazowieckiego.
Konkurs
obejmował dwie kategorie filmów, tworzonych przez uczniów:
- szkół podstawowych, pod hasłem „Opowiedz to sam”,
- szkół ponadpodstawowych, pod hasłem „Historie dalekie i bliskie”.
W
trakcie realizacji filmów, powstających
w oparciu o znane i nieznanie historie związane z miejscami i ludźmi
znajdującymi się
w środowisku bliskim szkole, dzielnicy, miejscowości, regionie ─ powstawały ciekawe historie zawierające dokumentację środowisk, zdarzeń, nieznane dotąd innym problemy, odczytywane na nowo historie życia, znane miejsca. Tworzenie filmu zmotywowało młodych twórców do poszukiwań, włączenia kreatywności i wrażliwości na owe losy i historie, miejsca, których kolejne przeobrażenia nie podpowiadały jednoznacznie, jaki był początek tych historii. Dzięki temu zauważyli, na ile obecny obraz otaczającej nas rzeczywistości, odbiega od poprzedniego, z czasem zacierany przez zmiany cywilizacyjne, ulegając zapomnieniu.
Cele Konkursu, to m.in.:
- Wyłonienie
najbardziej oryginalnego, nowatorskiego filmu, który przedstawia ciekawe
historie związane z ludźmi, miejscami w których żyją, wydarzeniami, które
miały miejsce w środowisku lokalnym, bliskim szkole.
- Rozwinięcie
umiejętności uczniów do pracy w projekcie z zastosowaniem nowych
technologii i urządzeń multimedialnych.
- Zachęcenie
uczestników Konkursu do aktywności twórczej w realizacji opowieści
filmowej i własnej interpretacji poznanej historii.
- Kształtowanie kultury medialnej
w epoce Web 2.0, etycznych zachowań w Internecie oraz poszanowania
własności intelektualnej.
Wartością
szczególną tego projektu były niezwykłe spotkania:
- we wspólnym myśleniu o środowisku, w którym żyjemy, choć nie zawsze do końca znamy
z naszych doświadczeń,
- w projektowaniu historii, przekazywanej treści i formy przekazu, wyborze środków
artystycznych, technicznej strony
realizacji
- z ludźmi, którzy przybliżali nam najbardziej wartościową, ludzką stronę miejsc
i zdarzeń, wspomnień i emocji zbliżających ludzi i tematy
- z nieprzewidzianymi trudnościami i pozytywnymi zdarzeniami, budującymi nasze przekonania,
ze warto poznawać i pamiętać ludzi,
którzy są blisko, bo dzięki temu jesteśmy razem istotną częścią tego miejsca
- w historiach otwierających nasze „małe ojczyzny” na świat - źródło historii miejsc i regionu
Mamy nadzieję, że dzięki propozycji udziału w Konkursie, zachęciliśmy młodych ludzi do
aktywizacji twórczego myślenia i
kreatywnych działań, rozwijających pasje i umiejętności tworzenia historii wartej
poznania, poprzez autorskie opowieści filmowe
Organizatorzy Konkursu
Zapraszamy do linku:
„Kreatywność
wymaga odwagi” -
Henri Matisse
Podsumowanie konkursu
Podsumowanie konkursu filmowego Zrób-My Nasz-Film,' pod hasłem "Historie zapisane w obrazie" odbyło się na zakończenie konferencji Edukacja medialna w palcówkach oświaty i kultury - "O mediach z pomocą mediów" - 15 marca 2018. Konkurs, którego najlepsze prace zostały nagrodzone statuetkami za kolejne miejsca oraz nagrodami rzeczowymi przekazanymi przez Patronów i Sponsorów Konkursu - wskazał ciekawe tematy, które można kontynuować, także potrzeby wspierania uczniów i nauczycieli w zakresie edukacji medialnej oraz dbałości o zachowanie zasad prawa autorskiego przy wykorzystaniu utworów innych twórców.
Wśród zgłoszonych prac najlepsze okazały się filmy:
w kategorii Szkoły Ponadpodstawowe - „HISTORIE DALEKIE I BLISKIE”
pierwsze miejsce zdobył film „Adam”, zrealizowany przez uczennice Zespołu Szkół Ekonomicznych w Mińsku Mazowieckim
w kategorii Szkoły Podstawowe - „OPOWIEDZ TO SAM”
pierwsze miejsce zdobył film „Ballada o mojej ulicy”, wykonanej przez uczniów Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73, im. Stefana Batorego w Warszawie.
Kilka ujęć z wręczenia nagród
Kategoria Szkoły Ponadpodstawowe
„HISTORIE DALEKIE I BLISKIE”
I miejsce film „Adam” -
Zespół Szkół Ekonomicznych w Mińsku Mazowiecki
II miejsce - "Rurki z Wiatraka" CXIX Liceum
Ogólnokształcące
im. Jacka Kuronia w Warszawie
III miejsce - "Sybiracy"
Gimnazjum nr 144
im. Szarych Szeregów w Warszawie
Wyróżnienie -„Warszawa – miasto, które znam”
CLVII Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie
w Warszawie
Kategoria Szkoły Podstawowe
„OPOWIEDZ TO SAM”
I miejsce - „Ballada o mojej ulicy”
Szkoły Podstawowej z Oddziałami
Integracyjnymi nr 73 w Warszawie
II miejsce -„Zabytki Ząbek”
Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana
Kochanowskiego w Ząbkach
III miejsce -„Wieża ciśnień”
Szkoły Podstawowej TWP w
Ciechanowie
Pragniemy szczególnie podziękować wszystkim instytucjom, stowarzyszeniom organizacjom naszym Patronom - Honorowym, Merytorycznym i Medialnym oraz Sponsorom za szczególne wsparcie podczas trwania Konkursu Filmowego Zrób-My Nasz-Film, oraz jego podsumowanie podczas konferencji.