REGULAMIN


REGULAMIN
V edycji konkursu Zrób-My Nasz-Film „Historie zapisane w obrazie”,
dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych województwa mazowieckiego 

 

I.  POSTANOWIENIA OGÓLNE: 

1.    Konkurs organizowany jest przez Ośrodek Edukacji Informatycznej  i Zastosowań Komputerów w Warszawie, publiczną placówkę doskonalenia nauczycieli, zwaną dalej Organizatorem, z siedzibą: 02-026 Warszawa,  ul. Raszyńska 8/10. 

2.  Komunikaty oraz informacje dotyczące Konkursu będą publikowane na stronie internetowej https://zrobmynaszfilm.blogspot.com/.

3.Wszelkie pytania dotyczące konkursu należy kierować na adres e-mail: zrobmy.nasz.film@oeiizk.waw.pl/  

II.             CZAS TRWANIA KONKURSU:  

1.    Konkurs odbywać się będzie w terminie: 12 października 2021 roku (ogłoszenie konkursu) - 22 lutego 2022 roku (ogłoszenie wyników).

2.    Termin zgłoszenia szkoły do 30 listopada 2021 roku.

3.    Termin oddania prac do 12 lutego 2022 roku.

4.   Zgłoszenia odbywają się drogą elektroniczną poprzez wypełnienie formularzy dostępnych na stronie konkursu. W wyjątkowych przypadkach dopuszczalne jest przesłanie dokumentów pocztą, wtedy decyduje data stempla pocztowego. 

5.   Pracę konkursową należy udostępnić do pobrania przez organizatora do dnia 12 lutego 2022 roku. W wyjątkowych przypadkach dopuszczalne jest przekazanie pracy pocztą, na nośnikach pamięci zewnętrznych, np.: płycie DVD/pendrive /karcie SD - wtedy decyduje data stempla pocztowego.  Materiał konkursowy przesłany po wyznaczonym terminie nie będzie brany pod uwagę podczas oceny prac. 

III.            CELE KONKURSU  

Główne cele Konkursu:  

1. Wyłonienie najbardziej oryginalnego filmu, który przedstawia historie związane z ludźmi, miejscami w których żyją, wydarzeniami, które miały miejsce w środowisku lokalnym, bliskim szkole.

2.    Wprowadzenie w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, poznawanie polskiej kultury.

3.    Rozwijanie kompetencji cyfrowych oraz wychowanie do wartości.

4.    Rozwijanie umiejętności uczniów do pracy w projekcie z zastosowaniem nowych technologii i urządzeń multimedialnych.

5.  Kształtowanie kultury medialnej w epoce cyfrowej, etycznych zachowań w Internecie oraz poszanowania własności intelektualnej i wizerunku.

6.   Zachęcenie uczestników Konkursu do aktywności twórczej w realizacji opowieści filmowej i własnej interpretacji poznanej historii. 

7.  Korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.

Pozostałe cele: 

1.   Kształtowanie kultury medialnej w epoce cyfrowej poprzez zachęcenie młodzieży do działań prezentujących, jak w pozytywny sposób można wykorzystać możliwości Internetu i nowych technologii. 

2.   Podniesienie kompetencji uczniów w zakresie twórczego i bezpiecznego korzystania z mediów oraz Internetu. 

3.   Kształtowanie umiejętności świadomego, krytycznego i selektywnego korzystania ze środków masowego przekazu, tworzenia i publikowania komunikatów medialnych. 

4.     Kształtowanie postawy odpowiedzialności za treści publikowane w sieci. 

5.    Kształcenie umiejętności wykorzystania narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych do prezentacji własnej twórczości. 

6.     Kształtowanie umiejętności pracy w zespole w projekcie filmowym.  

7.     Promocja młodych talentów w zakresie kompetencji medialnych w szczególności filmu. 

8.     Szerzenie wiedzy na temat prawa autorskiego oraz promowanie korzystania z legalnych źródeł kultury. 

 

IV.           ZAKRES I TEMAT KONKURSU  

1. Konkurs Zrób-My Nasz-Film „Historie zapisane w obrazie” obejmuje dwie kategorie: 

1)    dla szkół podstawowych (klasy V-VIII), pod hasłem „Filmowy wehikuł czasu – wczoraj, dziś, jutro” 

2)    dla szkół ponadpodstawowych „Daleko i blisko - kalejdoskop faktów i wizji”.

2.    Organizatorzy oczekują filmów, które powstaną w oparciu o znane i nieznanie historie związane z miejscem i ludźmi znajdującymi się w środowisku lokalnym, bliskim szkole, w dzielnicy, miejscowości, regionie. 

3.  Podstawą dla przygotowania filmowej opowieści mogą być zarówno historie pozyskane w środowisku, jak też prywatne – opowiedziane za zgodą ich bohaterów. Na przykład dotyczące wybranych miejsc znanych społeczności szkolnej lub zapomnianych przez współczesnych, historie obiektów, zdarzenia z przeszłości, teraźniejszości, projekty, wizje przyszłości.

4.    Dodatkowo organizatorzy oczekują podjęcia próby kreowania przyszłości na bazie przeszłości i teraźniejszości. Zbudowania spójnego opowiadania składającego się z kalejdoskopu różnorodnych historii.

V.             ZADANIE KONKURSOWE:  

1.   Uczestnicy Konkursu przygotowują jedną pracę konkursową, której czas projekcji nie przekracza 10 minut i nie jest krótszy niż 5 minut [włącznie z napisami początkowymi i końcowymi oraz wskazaniem licencji].

2.    Szkoła może zgłosić do Konkursu tylko jeden film. W przypadku szkoły podstawowej mogą być wyjątkowo dwie prace, jeżeli są zrealizowane przez oddzielne grupy wiekowe: V-VI oraz VII-VIII (czyli po 1 filmie z każdej grupy).

3.    Praca konkursowa powinna być zapisana w formacie zgodnym z odtwarzaczem Windows Media Player lub innymi, np. QuickTime lub iTunes. Akceptowane formaty pliku to avi, mov i mp4.  

4.  Uczestnicy mogą wykonać film za pomocą dowolnego urządzenia posiadającego funkcję nagrywania wideo, a następnie zmontować go. Film powinien zawierać stronę tytułową oraz napisy końcowe, zawierające informacje o twórcach filmu i prawach autorskich do wykorzystanych utworów.  

5.    Praca konkursowa nie może naruszać praw autorskich oraz prawa do prywatności osób trzecich. Prezentowane w niej treści nie mogą przedstawiać ani propagować zachowań zabronionych przez prawo lub godzących w zasady dobrego wychowania i kultury osobistej. 

6.    Utwór muzyczny wykorzystany w pracy konkursowej: 

a.    może być własny i samodzielnie nagrany przez uczniów; 

b.   wykorzystany za zgodą instytucji lub autora (-ów), którzy posiadają do niego autorskie prawa majątkowe; 

c.    pozyskany z otwartych i darmowych zasobów muzycznych, 

d.   udostępniony na zasadzie wolnych licencji (np. Creative Commons). 

7.   W przypadku wykorzystania w filmie materiałów archiwalnych, fragmentów innych filmów - konieczne jest posiadanie przez uczestników zgody autorów. Należy ją dołączyć do Elektronicznego Formularza Zgłoszenia Pracy (oświadczenie, że taką zgodę posiadają). Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do poproszenia uczestników Konkursu o przesłanie oryginału stosownego dokumentu.  

8.    Szkoła zgłaszając się do konkursu wypełnia Elektroniczny Formularz Zgłoszeniowy Szkoły. Do Elektronicznego Formularza Zgłoszeniowego Szkoły należy dołączyć – w formie pliku graficznego lub dokumentu pdf – skan karty zgłoszenia szkoły (Załącznik nr 1), zawierającej pieczątkę szkoły oraz podpis Dyrektora szkoły.

9.  Szkoła dostarczając pracę konkursową do Organizatora wypełnia Elektroniczny Formularz Zgłoszenia Pracy, pamiętając o dołączeniu następującej dokumentacji (podpisanej i zeskanowanej): 

a)     karta zgłoszenia pracy w Konkursie (Załącznik nr 4), zawierająca pieczątkę szkoły oraz podpisy głównego opiekuna pracy konkursowej oraz Dyrektora szkoły wraz z oświadczeniem, że przesłana praca
nie narusza praw osobistych ani majątkowych osób trzecich, w szczególności praw autorskich, praw pokrewnych, prawa do wizerunku, innych dóbr osobistych ani ich interesów chronionych przepisami prawa; 

b)     oświadczenia autorów lub ich rodziców/prawnych opiekunów, zawierające zgodę na udzielenie Organizatorowi nieodpłatnej, niewyłącznej i bezterminowej licencji do pracy konkursowej, a także  zgodę na przetwarzanie danych osobowych (Załączniki nr 3 i 3A); 

c)     oświadczenia osób występujących w filmie lub ich rodziców/prawnych opiekunów, zawierające zgodę na wykorzystanie wizerunku (Załączniki Nr 2 i 2A).    

VI.           ZASADY UCZESTNICTWA:  

1. Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych (klasy V-VIII) oraz szkół ponadpodstawowych w województwie mazowieckim i ma charakter zespołowy. 

2.    Konkurs składa się z dwóch etapów:

a)     etap I (szkolny)

b)     etap II (wojewódzki)

3.    Za organizację etapu I (szkolnego) odpowiada Szkolny Koordynator konkursu powołany przez Dyrektora Szkoły.

4.  Za organizację etapu II (wojewódzkiego) odpowiada Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie.

5.   Szkolny Koordynator konkursu dokonuje selekcji zgłoszonych prac w etapie szkolnym na podstawie poniższych kryteriów:

a)    zgodność z tematem

b)   walory dokumentalne

c)    oryginalność pomysłu

 

d)   dobór środków realizacji do przekazu filmowego

 

e)   wrażenia artystyczne

6.  W tworzenie pracy konkursowej, oprócz uczniów, mogą być zaangażowani wyłącznie nauczyciele. Dopuszczalne jest wsparcie rodziców uczniów.

7.     Grupa uczniów wykonujących film musi posiadać opiekuna oficjalnie zgłoszonego przez szkołę.

8.   Szkołę do Konkursu może zgłosić nauczyciel pracujący z grupą uczniów tworzących film. Zgłoszenie do konkursu musi być opatrzone podpisem Dyrektora Szkoły i pieczęcią szkoły.

9.   Aby zgłosić szkołę do Konkursu, należy otworzyć stronę internetową z Elektronicznym Formularzem Zgłoszeniowym Szkoły pod adresem: https://zrobmynaszfilm.blogspot.com/. Do Elektronicznego Formularza Zgłoszeniowego Szkoły należy dołączyć skan - opieczętowanej i podpisanej przez Dyrektora szkoły - karty zgłoszenia szkoły (Załącznik nr 1).

Elektroniczny Formularz Zgłoszeniowy Szkoły należy wypełnić i przesłać elektronicznie do dnia 30 listopada 2021 roku

Kolejność postępowania przy zgłoszeniu szkoły do Konkursu:

·     otwórz i wypełnij Elektroniczny Formularz Zgłoszeniowy Szkoły

·    wydrukuj kartę zgłoszenia szkoły (Załącznik nr 1) i uzupełnij o pieczątkę szkoły oraz podpis Dyrektora

·    zeskanuj wydrukowaną i podpisaną kartę zgłoszenia szkoły, ewentualnie zrób zdjęcie

·    dodaj skan karty zgłoszenia szkoły do Elektronicznego Formularza Zgłoszeniowego Szkoły w formie załącznika (plik pdf lub graficzny)

·     wyślij Elektroniczny Formularz Zgłoszeniowy Szkoły.

 

Oryginał karty zgłoszenia szkoły, opieczętowany i podpisany przez Dyrektora szkoły zachowuje opiekun konkursu, który zobowiązany jest do jego dostarczenia na ewentualną prośbę Organizatora Konkursu.

 

10.     Pełnoletni uczestnicy filmu (tzn. uczniowie i inne osoby, które występują
w realizowanej pracy konkursowej) zobowiązani są do złożenia do opiekuna pisemnego oświadczenia, w którym wyrażają zgodę na wykorzystanie wizerunku – według Załącznika Nr 2A.  W przypadku osób niepełnoletnich konieczne jest wyrażenie pisemnej zgody przez rodziców lub prawnych opiekunów – według Załącznika Nr 2. 

Podpisane oświadczenia należy zeskanować i załączyć w formie pliku graficznego lub dokumentu pdf do Elektronicznego Formularza Zgłoszenia Pracy, który należy wysłać do dnia 12 lutego 2022 roku.

Oryginały oświadczeń o zgodzie na wykorzystanie wizerunku zachowuje opiekun konkursu, który zobowiązany jest do ich dostarczenia na ewentualną prośbę Organizatora Konkursu.

Kolejność postępowania przy zgłoszeniu pracy:

·   otwórz i wypełnij Elektroniczny Formularz Zgłoszenia Pracy

·    wydrukuj kartę zgłoszenia prac (Załącznik nr 4) i uzupełnij o pieczątkę szkoły oraz podpis Dyrektora

·     zeskanuj wydrukowaną i podpisaną kartę zgłoszenia szkoły, ewentualnie zrób zdjęcie

·  dodaj skan karty zgłoszenia szkoły do Elektronicznego Formularza Zgłoszenia Pracy w formie załącznika (plik pdf lub graficzny)

·  dodaj skan innych wymaganych dokumentów, uprzednio wydrukowanych oraz podpisanych (Załączniki nr 3 albo 4a oraz Załącznik nr 2 albo 2a)

·      przekaż pracę konkursową zgodnie z instrukcją zamieszczoną Elektronicznym Formularzu Zgłoszenia Pracy

·      wyślij Elektroniczny Formularz Zgłoszenia Pracy

 

VII.          PRACA JURY KONKURSU:  

1.    Do oceny wykonanych i dostarczonych filmów zostanie powołane Jury Konkursu. 

2.  Przy ocenie prac będą brane pod uwagę: zgodność pracy z tematem Konkursu, walory dokumentalne, pomysłowość i kreatywność w realizacji, technika, wrażenia artystyczne. 

3. Termin wręczenia nagród zostanie podany z odpowiednim wyprzedzeniem na stronie internetowej Organizatora i stronie Konkursu oraz za pomocą korespondencji elektronicznej. 

4.    Prace złożone na Konkurs nie będą zwracane autorom. 

5.    Prace, które nie będą spełniały kryteriów przedstawionych w Regulaminie nie będą oceniane.

6.  Ogłoszenie wyników nastąpi 22 lutego 2022 roku, zostanie opublikowane na stronie internetowej Konkursu. 

7.    We wszystkich sprawach nieuregulowanych decyduje Jury Konkursu.

Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatora. 

VIII.        NAGRODY:  

1.    Najlepsze prace (pierwsze miejsca w każdej kategorii) zostaną uhonorowane nagrodami. 

2.    Nagrody główne w Konkursie Zrób-My Nasz-Film zostaną przekazane na rzecz reprezentowanej przez laureatów Szkoły.

3.    Przewidziane są upominki dla uczestników grupy najwyżej ocenionej pracy konkursowej.   

IX.           POSTANOWIENIA KOŃCOWE:  

1.  Organizator zastrzega sobie prawo do niedopuszczenia lub wykluczenia Szkoły z Konkursu w przypadku złamania postanowień Regulaminu, np.: 

a.    kradzieży własności intelektualnej, 

b.   zachowań nieetycznych i sprzecznych z prawem. 

2.  Rodzice/prawni opiekunowie uczestników grupy realizującej pracę konkursową (autorów), oraz pełnoletni uczestnicy grupy udzielają Organizatorowi nieodpłatnie, niewyłącznej i bezterminowej zgody (licencji) na korzystanie z pracy konkursowej w celach edukacyjnych i promocyjnych, z prawem udzielania sublicencji, w zakresie, o którym mowa w oświadczeniu (Załącznik nr 3 lub 3a) z jednoczesnym zrzeczeniem się uprawnienia do wypowiedzenia licencji w okresie 10 lat od daty złożenia ww. oświadczenia.

3.  Zgoda na korzystanie z pracy konkursowej, o której mowa w pkt 2 powyżej oraz na przetwarzanie danych osobowych autorów pracy konkursowej
(imię, nazwisko, klasa, szkoła) następuje na formularzu według Załącznika
nr 3 (dla osób niepełnoletnich) lub Załącznika nr 3A (dla osób pełnoletnich). 

4.   Autorzy zachowują prawo do samodzielnej publikacji swojej pracy pod warunkiem, że w publikacji zamieszczą informację o następującej treści: Praca została przygotowana na konkurs Zrób-My Nasz-Film przeprowadzony przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. 

5. Dane osobowe uczestników Konkursu, ich rodziców/opiekunów prawnych oraz nauczycieli - opiekunów grup konkursowych będą wykorzystywane wyłącznie do celów związanych z Konkursem i będą chronione zgodnie z zasadami Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO).

6.   Dyrektor Szkoły zobowiązany jest wypełnić obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał, w celu zgłoszenia udziału Szkoły w Konkursie.

7.   Objęcie patronatem niniejszego konkursu przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty nie oznacza wpisania tego przedsięwzięcia w wykaz zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły.

8.    Zgłoszenie się do Konkursu jest jednoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu oraz zawartych w Regulaminie warunków Konkursu. 

9.   Niniejszy konkurs odbędzie się z uwzględnieniem obowiązujących zasad Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej.

10. Organizatorzy Konkursu zastrzegają sobie możliwość zmian organizacyjnych w sytuacjach niezależnych od Organizatora.

 




















Archiwum  poprzednich edycji  od 2017/18

REGULAMINY  KONKURSU
  
Regulamin konkursu 2020/21 

       II Edycja Konkursu 2018/19 - Regulamin

        Regulamin konkursu  2017/18:
        Regulamin konkursu PDF

Popularne posty z tego bloga

Konkurs Zrób-My Nasz-Film

IV Edycja Konkursu Zrób-my Nasz-Film "Historie zapisane w obrazie"

III Edycja Konkursu Zrób-My Nasz-Film „HISTORIE ZAPISANE W OBRAZIE”

Konferencja "Edukacja medialna w placówkach oświaty i kultury"